torstai 6. marraskuuta 2014

Lääkkeistä ja kuulumisia

Blogihiljaisuus on taas hieman venynyt, mutta ei kauheasti mitään raportoitavaa ole ollut. Liikuntaa olen pyrkinyt harrastamaan päivittäin (lähinnä lenkkeilyä, kun salin kanssa teknisiä ongelmia). Odotan jo innolla ensi viikkoa, kun saan loppuviikosta lisättyä salin ohjelmaan. :)

Herkuton kuukausi hieman jalostui. Puoliso oli sitä mieltä, että ihan nollalinjaa on turha pitää, että yksi tankkauspäivä viikossa joko herkuttelua tai ulkona syömistä on ok. Kokeillaan tällä linjalla, ja päivitetään tarvittaessa uudestaan.

Kuten aikaisemmin kerroin, niin sairastan bipolaarihäiriötä ja mulla menee siihen kasa erilaisia lääkkeitä. Lääkkeiden vaikutus aineenvaihdutaan on ollut viime aikoina mulla mietinnässä. Useat munkin syömistä lääkkeistä helposti kerryttävät painoa ja tukkivat aineenvaihdunnan. Kuinka ne siis vaikuttavat mun painonpudottamiseen?


Ainakin nettikeskustelujen perusteella mielialalääkkeet kerryttävät helposti painoa, lisäävät ruokahalua ja kerryttävät nestettä. Laihduttaminen on siis hankalaa, kun on lääkityksellä. Itse olen todella tyytyväinen pieniinkin pudotuksiin, sillä aikaisemmin ollessani lääkityksellä paino nousi 20kg ! Olen kuitenkin päättänyt päästä tavoitteeseeni, sillä lääkitys on todennäköisesti elinikäinen, eikä parempaa aikaa laihduttamiselle tule jatkossakaan.



Yritän pitää aineenvaihdunnan mahdollisimman vilkkaana syömällä useasti (tällä hetkellä 4-5 kertaa päivässä), liikkumalla ja juomalla vettä. Salin jälkeen olen ottanut ohjelmaan myös puolituntia infrapunasaunassa. Ainakin väittävät, että sen pitäisi vilkastuttaa aineenvaihduntaa. 

Olisiko teillä vinkkejä painonpudottamiseen, kun joutuu syömään (mieliala)lääkkeitä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti