torstai 25. syyskuuta 2014

Huono omatunto

Kävinpäs vaa'alla kattomassa, ettei huomenna oo niin suuri shokki käydä. ;) No ei se mitenkään suurta pudotusta näyttänyt, mutta eipä tällä syömisellä muuta voikkaan odottaa. Miksi ihmeessä syön kaikkea epäterveellistä, vaikka olen todella motivoitunut laihduttamaan? Selittelen itselleni näitä repsahduksia sillä, että en kehtaa kieltäytyä tarjotusta ruuasta ja sosiaalisten suhteiden ylläpito vaatii sitä munkin syömistä. Mitä?! En todellakaan tiedä.

Alkuviikosta kävin tosiaan kiertelemässä Stadiumissa seuraneitinä, kun kaveri osti salivaatteita. Ja tietenkin piti mennä shoppailureissun jälkeen kahville. Miksi en ottanut esim. tarjolla olevaa smoothieta tai pelkkää light-limpparia? Vaan piti ottaa limppari ja kylkeen suklaamuffinssi.

Eilen taas näin ystävää pitkästä aikaa ja hän tarjosi mulle lounasta. En kehdannut kieltäytyä tarjotusta lounaasta, vaan pistelin nassuun broileritoastin ja sokerilimpparin.

Oikeastihan mun sosiaalinen elämä on todella rajoittunutta, ja harvassa on ne viikot, kun näen puolisoa ja työkavereita lukuunottamtta ketään. Nyt olen yrittänyt skarpata tämän kanssa, mutta se on tuonut mukanaan ikäviä lieveilmiöitä. En vain osaa olla syömättä niitä herkkuja seurassa. Sitten kuitenkin koen huonoa omaatuntoa samantien, kun olen tilannut sen herkun. Tarvitsisi jotenkin saada pää mukaan tähän muutokseen ja ajatusmaailma pois siitä jatkuvasta herkuttelusta.

Kotona syömiset sujuu nykyään jo todella mallikkaasti. Lämpimän ruuan kanssa syön reippaasti vihanneksia ja kasviksia. Useat välipalat olen korvannut rahkalla ja mehukeitolla. Olen vähentänyt leivän syömistä ja juomaksi menee nykyään aina vesi.

Pikkuhiljaa ja pieniä muutoksia, niin eiköhän se pää saada mukaan tähän muutokseen. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti